Ana Sayfam Yap | Sık Kullanılanlara Ekle | Mail

Üye Girişi
En Çok Gezilenler
Kırmızı Mercimek Ezmesi Salatası
Bu leziz salatayı özel arkadaş menüsü için hazırlamıştım. Mercimek köftesine benzeyen bu salatayı denediğinizde vazgeçemeyeceğinizi düşünüyorum. Özellikle yoğurtlu sosu ile yaz..
Nişastalı Börek
Bu böreği bayram sabahı kahvaltı için misafirlerime yapmıştım. Sıcacık ikram edebilmek için sabah erkenden kalkıp yapmıştım. İkinci kez yapışımda yine misafirlerime, ama bu sefer...
Kağıt Kebabı
Bir yemek kağıda sarılıp, fırına girince bu kadar mı güzel olur? Bu kadar mı enfes kokar diyorum ve başka..
Bize Ulaşın
Gezi
Dönüş Yolu
11.9.2011 - 14:21

DÖNÜŞ YOLU

3 Eylül Cumartesi günü sabah Sivas köyden dönüş için hareket ettik. Niyetimiz erkenden yola çıkıp, bir süre Sivas’ın merkezinde dolaşmaktı. Sanırım epeyce erken çıkmış olacağız ki Sivas merkeze vardığımızda birçok dükkân henüz yeni yeni açılmaya başlamıştı. Bir süre arabayla şehir merkezini turladıktan sonra Ulu Camii yakınlarında durup burayı gezmeye karar verdik.

Sivas’da birçok Selçuklu Camisi bulunuyor. Geçmişte Selçuklulara başkentlik yaptığının izlerini böylece görebiliyoruz. Doğrusu Selçuklulara ait bir camiyi ilk defa görmenin verdiği şaşkınlıkla ilk önce dışarıdan incelemeye başlıyorum. Müthiş bir taş işçiliğine şahit oluyorum. Kendine özgü motifleriyle ve minaresindeki mavi taşlarıyla birlikte.

Çevresini dolaşıp giriş kapısına doğru ilerlerken merakla açık pencerelerden birinden, içerinin fotoğrafını çekiyorum.

İçeriye girdiğimizde hayranlığım kat be kat artıyor.

Cami birçok kalın taş sütunlar üzerine yapılmış.

İçerinin atmosferi çok güzel. Buralardan geçerseniz bu camileri mutlaka ziyaret etmenizi, havasını bizzat teneffüs etmenizi tavsiye ederim.

Ulu camiinin ardından Çifte minarenin olduğu yöne doğru yol alıyoruz. Geçtiğimiz yol üzerinde daha birçok Selçuklu camisi var. Bunlardan geçerken gördüklerim Yeni Camii, Paşa camii…  Bunlar Sivas merkezde olanlar. Kısıtlı zamanda hepsini birden gezmek olanaksız. Bunun için ayrıca bir günü ayırmak gerektiğini düşünüyorum.

Çifte minareye vardığımızda yenileme çalışması içerisinde olduğunu görüyoruz. Çifte minarenin hemen yanı başında Buruciye Medresesi var. İkisinin ortasında kalan alanda bazı stantların kurulduğunu görüyoruz. Sivas ilçelerinin katıldığı bu etkinliğin daha sonra 4 Eylül Sivas Kongresi Etkinlikleri olduğunu öğreniyorum. Benim için ilginç olanları fotoğraflıyorum.

Sivas’ın yöresel kıyafetleri.

Bu da kağnı arabası.

Bu fotoğraf karesinde yer alan yeni gelin. Sivas’a has sandık, kemik tarağı, orak karede yer alanlar arasında.

Bunlarda Sivas kadınlarının geleneksel kıyafetlerini simgeleyen Sivas bebekleri.

Büyük bir incelikle hazırlanmış, adeta gerçeğini aratmayan türden kıyafetleri üzerlerinde taşıyorlar.

Daha geniş vakitlerde tekrar gezebilmek ümidiyle,

dönüş yolculuğuna kaldığımız yerden devam ediyoruz.

Bu haberi : 4316 kişi okudu.
Arkadaşına Gönder  Yazdır
İsminiz *
Başlık *
Yorumunuz *

harf daha yazabilirsiniz.
Onay Kodu:
Onay Kodu Doğrulama *

Ana Sayfa   |  Dua   |  Medya Köşesi   |  Videolar   |  Firmalar   |  Ziyaretçi Defteri
Herrenk.com:Pratik Bilgi, Sağlık, Yemek Tarifleri, Elişleri, El örgüsü, Eğitim, Ev yapımı ürünler, Çay Saati
© 2010 - www.herrenk.com Tüm Hakları Saklıdır. Sitenizde bağlantı linkleri verilip ve kaynak gösterilerek sitemizden alıntı yapılabilir.